Veelgestelde vragen

Bestellen en betalen
  • Hoe plaats ik een bestelling op Grapedistrict.nl?

    1. Voeg de gewenste artikelen in het wijnmandje via de bestelknop
    2. Klik vervolgens op je wijnmandje in de bovenste balk en klik op “verder met bestellen” of
    In je wijnmandje kun je nog alles controleren en een eventuele kortingsvoucher invoeren en vervolgens druk je op 'verder met bestellen'
    3. Log vervolgens in, of maak een account aan als je nog geen Grapedistrict account hebt
    4. Geef vervolgens aan naar welk adres je bestelling moet worden verzonden en druk op “ok”
    5. Kies een betaalmethode door erop te klikken”
    6. Zodra de betaling is afgerond krijg je een bevestigingsemail en zullen wij de wijn zo snel mogelijk bij je afleveren.

  • Hoe weet ik wat de status van mijn bestelling is?

    Zodra je inlogt met je Grapedistrict account kan je bij “mijn bestellingen” zien wat de status van je bestelling is. Hier kan je ook bekijken wat je precies hebt besteld.

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.

    Zodra de bestelling succesvol is afgerond krijg je binnen enkele minuten een bevestigingse-mail. Als je geen bevestigingsemail hebt ontvangen, zou het kunnen dat deze door je e-mailinstellingen in je ongewenste postvak is beland.

    Mocht je nog steeds geen bevestigingsemail hebben ontvangen, log dan in met je Grapedistrict account en ga naar “mijn bestellingen”. Controleer of daar je bestelling staat.

    Staat je bestelling niet in de lijst?
    Neem dan contact met ons op via het contactformulier, of bel even met 020 - 6651115.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Omdat we je bestelling natuurlijk zo snel mogelijk bij je willen afleveren, hebben wij een erg strak logistiek proces. Mocht je toch je bestelling willen wijzigen, zullen we altijd ons best doen om dat te regelen.
    Het kan voorkomen dat de wijnen ons magazijn al uit zijn, waardoor de bestelling helaas niet meer gewijzigd kan worden.
    Als je je bestelling wil wijzigen, kan je contact met ons opnemen via 020 - 6651115. Dan kunnen we meteen bekijken wat de mogelijkheden zijn.

  • Wat zijn de geaccepteerde betaalmethodes?

    Je kan in onze webshop betalen met iDEAL, creditcards van Mastercard of Visa, PayPal en achteraf betalen met AfterPay. Voor AfterPay zijn de afhandelingskosten € 1,00

  • Waar kan ik mijn kortingsvoucher invullen?
    Vul je persoonlijke vouchercode in bij: ''Heb jij een voucher?'' in je winkelmandje. Je komt in je winkelmandje terecht als je bovenaan de pagina op het winkelkar-icoontje klikt, en dan vervolgens op 'verder met bestellen'.
Bezorgen
  • Ik ben niet thuis als mijn bestelling af wordt geleverd. Wat nu?

    Mocht je overdag niet thuis zijn, dan kunnen wij de bestelling ook op je werk bezorgen of (tijdelijk!) bij je buren afgeven.
    Mocht dat niet lukken dan belt de PostNL pakketbezorger de volgende werkdag nogmaals aan.

  • Wat zijn de kosten voor het thuis laten bezorgen?

    We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf € 50,- . Bij een bestelling van minder dan € 50,- zijn de verzendkosten € 5,95. De minimale hoeveelheid om te kunnen bestellen zijn 6 flessen of een veelvoud van 6 flessen.
    De prijzen voor wijnen die je online kan bestellen in onze webshop, zijn overigens exact hetzelfde als in onze winkels.

  • Wat zijn de levertijd mogelijkheden?
    Wanneer je op werkdagen vóór 16:00u bestelt, ontvang je de volgende dag je bestelling. Wil je niet direct de volgende dag geleverd hebben, dan kun je via de PostNL datumkiezer uit beschikbare dagen en tijdvakken kiezen die jou het beste uitkomen.
Meest voorkomende 'problemen' tijdens bestellen
  • Afrekenen lukt niet

    Niet alle gegevens in de checkout zijn ingevuld. Controleer goed of de volgende en verplichte velden zijn ingevuld: e-mailadres, voornaam, achternaam, postcode, huisnummer, eventuele toevoeging bij huisnummer en telefoonnummer. Het telefoonnummer is verplicht voor het geval er problemen of vragen over de order zijn. Uw gegevens worden niet met andere of derden gedeeld.

  • Afleveradres klopt niet

    Als het ingevoerde adres en huisnummer niet kloppen wordt de straatnaam en woonplaats niet automatisch ingevuld. Het is dan niet mogelijk om een dag en tijdvak te kiezen wanneer je order wordt bezorgd. Hierdoor kan de order niet afgerond worden. Dubbel check dus of dit goed ingevuld is.

  • Bestellen lukt niet

    Er wordt niet in een veelvoud van 6 flessen besteld. Het afrekenen lukt niet en er gebeurt verder niks. De oplossing is om minimaal 6 (verschillende) flessen te bestellen.

  • Betalen met creditcard lukt niet

    Het betalen met een creditcard lukt niet. Meest voorkomende fout hierbij is dat de naam en creditcard nummer niet herkend worden. Dubbel check dus goed of je naam (zoals op je creditcard vermeld is) correct gespeld is en of het creditcard nummer overeenkomt.

  • Betalen met iDeal lukt niet

    Meest voorkomende problemen met een iDeal betaling is dat er een storing is bij de desbetreffende bank. Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Je kunt checken of jouw bank een storing heeft op allestoringen.nl. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op via de chat. Wij kunnen dan met je meekijken waar het fout gaat.

  • Kortingscode werkt niet

    De ontvangen kortingscode werkt niet. Heb je de kortingscode correct ingevuld? Want de code kan hoofdletter gevoelig zijn. Het kan ook zijn dat de code niet werkt omdat er al een andere kortingsactie en/of aanbieding gebruikt. En korting op korting is niet mogelijk bij het afrekenen.

  • Geen orderbevestiging ontvangen

    Ik ontvang geen ontvangstbevestiging van mijn order. Vaak komt dit doordat het ingevulde e-mailadres niet klopt of omdat de orderbevestiging in de spamfolder van je postvak is terechtgekomen. Controleer dus goed het ingevulde e-mailadres en je spambox. Heb je per ongeluk een verkeerd e-mailadres gebruikt en de order is afgerond, neem dan contact met ons op zodat we dit kunnen aanpassen.

Mijn Grapedistrict account
  • Waarom zou ik een Grapedistrict account aanmaken?

    Je bent niet verplicht om een account aan te maken. Het is wel handig omdat je dan bij een volgende bestelling niet al je gegevens opnieuw in hoeft te vullen.

  • Hoe maak ik een Grapedistrict account aan?

    1. Klik op ‘inloggen’ in de bovenste balk
    2. Klik op ‘account aanmaken’
    3. Vul je gegevens in
    4. Klik op ‘account aamaken’
    5. Je bent nu geregistreerd en komt meteen op je profielpagina terecht.


    Je kan ook in de checkout bij het plaatsten van je bestelling voor de optie kieze om een account aan te maken door het vinkje voor 'Maak direct een account aan' aan te vinken.
  • Wat zijn de voordelen van een Grapedistrict account ?
    Je hebt een Grapedistrict account nodig om je bestelling te kunnen plaatsen. Met de opgeslagen gegevens kan je daarnaast in de toekomst heel makkelijk nieuwe producten bestellen, zonder dat je al je adresgegevens opnieuw in hoeft te voeren.
    Daarnaast kan je op je nieuwe Grapedistrict account:
    • • Snel & makkelijk bestellen 
    • • Eerdere bestellingen bekijken
    • • Je bestelling volgen
    • • Je wijnreviews beheren
    • • Je persoonlijk aanbevelingen op basis van onze slimme algoritmes bekijken
  • Hoe wijzig ik de gegevens van mijn Grapedistrict account?

    Zodra je inlogt kan je op je persoonlijke profiel je gegevens wijzigen.

  • Hoe zit het eigenlijk met mijn privacy?

    Grapedistrict gaat vertrouwelijk met je gegevens om en zal deze nooit aan derde verstrekken. Voor verdere informatie kan je onze privacy verklaring nalezen.

Ruilen en retourneren
  • Hoe kan ik mijn producten retourneren of ruilen?

    Het kan natuurlijk voorkomen dat een wijn, om welke reden dan ook, niet voldoet aan de verwachtingen. In zo’n geval kan je de doos binnen 14 dagen gewoon ruilen of retourneren in één van onze winkels. Er mag dan maximaal 1 fles per doos ontbreken.

    Anders is het mogelijk om 14 dagen na levering door Grapedistrict de wijn retour te sturen. Ook hier geldt dat er maximaal 1 fles mag ontbreken. Deze retourzendingen worden alleen geaccepteerd, als de originele verpakking, inclusief het etiket van de wijn onbeschadigd is. De kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.

    Mocht je om een andere reden een fles willen ruilen of retourneren, kan je gewoon naar één van onze winkels gaan om het product te ruilen.

  • Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

    Wanneer je de wijn retour brengt, zal het bedrag binnen 5 werkdagen op je rekening worden teruggestort.

Voordelen webshop
  • Wat zijn de voordelen van de webshop?

    Gratis thuisbezorgd


    We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf 12 flessen. De prijzen voor wijnen die je online kan bestellen in onze webshop zijn overigens ook exact hetzelfde als in onze winkels.

    Bezorgd binnen 1 werkdag


    Alle bestellingen worden bezorgd door PostNL in een breukvrije verpakking, binnen één werkdag mits besteld vóór 15:00u (op werkdagen).

    Doos zelf samenstellen


    Je kan zelf per fles je doos samenstellen. Dat betekent dat je niet verplicht bent om 6 of 12 van dezelfde soort te bestellen.

    Kwaliteitsgarantie


    Mocht een wijn, om welke reden dan ook, niet voldoen aan de verwachtingen, kan de hele doos worden teruggebracht naar één van onze winkels en wordt het bedrag teruggestort op je rekening. Er mag dan maximaal 1 fles per doos ontbreken.

    Veilig betalen


    Je kunt in onze webshop op verschillende manieren betalen. Met iDEAL, Credit Cards van VISA of MAstercard of met een éénmalige machtiging via Afterpay. Betalen via PayPal is binnenkort beschikbaar.

Bestellen en betalen

  • Hoe plaats ik een bestelling op Grapedistrict.nl?

    1. Voeg de gewenste artikelen in het wijnmandje via de bestelknop
    2. Klik vervolgens op je wijnmandje in de bovenste balk en klik op “verder met bestellen” of
    In je wijnmandje kun je nog alles controleren en een eventuele kortingsvoucher invoeren en vervolgens druk je op 'verder met bestellen'
    3. Log vervolgens in, of maak een account aan als je nog geen Grapedistrict account hebt
    4. Geef vervolgens aan naar welk adres je bestelling moet worden verzonden en druk op “ok”
    5. Kies een betaalmethode door erop te klikken”
    6. Zodra de betaling is afgerond krijg je een bevestigingsemail en zullen wij de wijn zo snel mogelijk bij je afleveren.

  • Hoe weet ik wat de status van mijn bestelling is?

    Zodra je inlogt met je Grapedistrict account kan je bij “mijn bestellingen” zien wat de status van je bestelling is. Hier kan je ook bekijken wat je precies hebt besteld.

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.

    Zodra de bestelling succesvol is afgerond krijg je binnen enkele minuten een bevestigingse-mail. Als je geen bevestigingsemail hebt ontvangen, zou het kunnen dat deze door je e-mailinstellingen in je ongewenste postvak is beland.

    Mocht je nog steeds geen bevestigingsemail hebben ontvangen, log dan in met je Grapedistrict account en ga naar “mijn bestellingen”. Controleer of daar je bestelling staat.

    Staat je bestelling niet in de lijst?
    Neem dan contact met ons op via het contactformulier, of bel even met 020 - 6651115.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Omdat we je bestelling natuurlijk zo snel mogelijk bij je willen afleveren, hebben wij een erg strak logistiek proces. Mocht je toch je bestelling willen wijzigen, zullen we altijd ons best doen om dat te regelen.
    Het kan voorkomen dat de wijnen ons magazijn al uit zijn, waardoor de bestelling helaas niet meer gewijzigd kan worden.
    Als je je bestelling wil wijzigen, kan je contact met ons opnemen via 020 - 6651115. Dan kunnen we meteen bekijken wat de mogelijkheden zijn.

  • Wat zijn de geaccepteerde betaalmethodes?

    Je kan in onze webshop betalen met iDEAL, creditcards van Mastercard of Visa, PayPal en achteraf betalen met AfterPay. Voor AfterPay zijn de afhandelingskosten € 1,00

  • Waar kan ik mijn kortingsvoucher invullen?
    Vul je persoonlijke vouchercode in bij: ''Heb jij een voucher?'' in je winkelmandje. Je komt in je winkelmandje terecht als je bovenaan de pagina op het winkelkar-icoontje klikt, en dan vervolgens op 'verder met bestellen'.

Bezorgen

  • Ik ben niet thuis als mijn bestelling af wordt geleverd. Wat nu?

    Mocht je overdag niet thuis zijn, dan kunnen wij de bestelling ook op je werk bezorgen of (tijdelijk!) bij je buren afgeven.
    Mocht dat niet lukken dan belt de PostNL pakketbezorger de volgende werkdag nogmaals aan.

  • Wat zijn de kosten voor het thuis laten bezorgen?

    We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf € 50,- . Bij een bestelling van minder dan € 50,- zijn de verzendkosten € 5,95. De minimale hoeveelheid om te kunnen bestellen zijn 6 flessen of een veelvoud van 6 flessen.
    De prijzen voor wijnen die je online kan bestellen in onze webshop, zijn overigens exact hetzelfde als in onze winkels.

  • Wat zijn de levertijd mogelijkheden?
    Wanneer je op werkdagen vóór 16:00u bestelt, ontvang je de volgende dag je bestelling. Wil je niet direct de volgende dag geleverd hebben, dan kun je via de PostNL datumkiezer uit beschikbare dagen en tijdvakken kiezen die jou het beste uitkomen.

Meest voorkomende 'problemen' tijdens bestellen

  • Afrekenen lukt niet

    Niet alle gegevens in de checkout zijn ingevuld. Controleer goed of de volgende en verplichte velden zijn ingevuld: e-mailadres, voornaam, achternaam, postcode, huisnummer, eventuele toevoeging bij huisnummer en telefoonnummer. Het telefoonnummer is verplicht voor het geval er problemen of vragen over de order zijn. Uw gegevens worden niet met andere of derden gedeeld.

  • Afleveradres klopt niet

    Als het ingevoerde adres en huisnummer niet kloppen wordt de straatnaam en woonplaats niet automatisch ingevuld. Het is dan niet mogelijk om een dag en tijdvak te kiezen wanneer je order wordt bezorgd. Hierdoor kan de order niet afgerond worden. Dubbel check dus of dit goed ingevuld is.

  • Bestellen lukt niet

    Er wordt niet in een veelvoud van 6 flessen besteld. Het afrekenen lukt niet en er gebeurt verder niks. De oplossing is om minimaal 6 (verschillende) flessen te bestellen.

  • Betalen met creditcard lukt niet

    Het betalen met een creditcard lukt niet. Meest voorkomende fout hierbij is dat de naam en creditcard nummer niet herkend worden. Dubbel check dus goed of je naam (zoals op je creditcard vermeld is) correct gespeld is en of het creditcard nummer overeenkomt.

  • Betalen met iDeal lukt niet

    Meest voorkomende problemen met een iDeal betaling is dat er een storing is bij de desbetreffende bank. Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Je kunt checken of jouw bank een storing heeft op allestoringen.nl. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op via de chat. Wij kunnen dan met je meekijken waar het fout gaat.

  • Kortingscode werkt niet

    De ontvangen kortingscode werkt niet. Heb je de kortingscode correct ingevuld? Want de code kan hoofdletter gevoelig zijn. Het kan ook zijn dat de code niet werkt omdat er al een andere kortingsactie en/of aanbieding gebruikt. En korting op korting is niet mogelijk bij het afrekenen.

  • Geen orderbevestiging ontvangen

    Ik ontvang geen ontvangstbevestiging van mijn order. Vaak komt dit doordat het ingevulde e-mailadres niet klopt of omdat de orderbevestiging in de spamfolder van je postvak is terechtgekomen. Controleer dus goed het ingevulde e-mailadres en je spambox. Heb je per ongeluk een verkeerd e-mailadres gebruikt en de order is afgerond, neem dan contact met ons op zodat we dit kunnen aanpassen.

Mijn Grapedistrict account

  • Waarom zou ik een Grapedistrict account aanmaken?

    Je bent niet verplicht om een account aan te maken. Het is wel handig omdat je dan bij een volgende bestelling niet al je gegevens opnieuw in hoeft te vullen.

  • Hoe maak ik een Grapedistrict account aan?

    1. Klik op ‘inloggen’ in de bovenste balk
    2. Klik op ‘account aanmaken’
    3. Vul je gegevens in
    4. Klik op ‘account aamaken’
    5. Je bent nu geregistreerd en komt meteen op je profielpagina terecht.


    Je kan ook in de checkout bij het plaatsten van je bestelling voor de optie kieze om een account aan te maken door het vinkje voor 'Maak direct een account aan' aan te vinken.
  • Wat zijn de voordelen van een Grapedistrict account ?
    Je hebt een Grapedistrict account nodig om je bestelling te kunnen plaatsen. Met de opgeslagen gegevens kan je daarnaast in de toekomst heel makkelijk nieuwe producten bestellen, zonder dat je al je adresgegevens opnieuw in hoeft te voeren.
    Daarnaast kan je op je nieuwe Grapedistrict account:
    • • Snel & makkelijk bestellen 
    • • Eerdere bestellingen bekijken
    • • Je bestelling volgen
    • • Je wijnreviews beheren
    • • Je persoonlijk aanbevelingen op basis van onze slimme algoritmes bekijken
  • Hoe wijzig ik de gegevens van mijn Grapedistrict account?

    Zodra je inlogt kan je op je persoonlijke profiel je gegevens wijzigen.

  • Hoe zit het eigenlijk met mijn privacy?

    Grapedistrict gaat vertrouwelijk met je gegevens om en zal deze nooit aan derde verstrekken. Voor verdere informatie kan je onze privacy verklaring nalezen.

Ruilen en retourneren

  • Hoe kan ik mijn producten retourneren of ruilen?

    Het kan natuurlijk voorkomen dat een wijn, om welke reden dan ook, niet voldoet aan de verwachtingen. In zo’n geval kan je de doos binnen 14 dagen gewoon ruilen of retourneren in één van onze winkels. Er mag dan maximaal 1 fles per doos ontbreken.

    Anders is het mogelijk om 14 dagen na levering door Grapedistrict de wijn retour te sturen. Ook hier geldt dat er maximaal 1 fles mag ontbreken. Deze retourzendingen worden alleen geaccepteerd, als de originele verpakking, inclusief het etiket van de wijn onbeschadigd is. De kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.

    Mocht je om een andere reden een fles willen ruilen of retourneren, kan je gewoon naar één van onze winkels gaan om het product te ruilen.

  • Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

    Wanneer je de wijn retour brengt, zal het bedrag binnen 5 werkdagen op je rekening worden teruggestort.

Voordelen webshop

  • Wat zijn de voordelen van de webshop?

    Gratis thuisbezorgd


    We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf 12 flessen. De prijzen voor wijnen die je online kan bestellen in onze webshop zijn overigens ook exact hetzelfde als in onze winkels.

    Bezorgd binnen 1 werkdag


    Alle bestellingen worden bezorgd door PostNL in een breukvrije verpakking, binnen één werkdag mits besteld vóór 15:00u (op werkdagen).

    Doos zelf samenstellen


    Je kan zelf per fles je doos samenstellen. Dat betekent dat je niet verplicht bent om 6 of 12 van dezelfde soort te bestellen.

    Kwaliteitsgarantie


    Mocht een wijn, om welke reden dan ook, niet voldoen aan de verwachtingen, kan de hele doos worden teruggebracht naar één van onze winkels en wordt het bedrag teruggestort op je rekening. Er mag dan maximaal 1 fles per doos ontbreken.

    Veilig betalen


    Je kunt in onze webshop op verschillende manieren betalen. Met iDEAL, Credit Cards van VISA of MAstercard of met een éénmalige machtiging via Afterpay. Betalen via PayPal is binnenkort beschikbaar.

Download de Grapedistrict App
Downloaden van App Store Downloaden van Google Play
Wachtwoord vergeten

Voer je e-mailadres in om je wachtwoord aan te passen

Laden...

Contactformulier

Contactgegevens