Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over je bestelling, betaling of een wijn? Kijk hieronder of je vraag (met antwoord natuurlijk!) bij de veelgestelde vragen staat. Staat je vraag er niet tussen? Stuur een mailtje of bel ons op 020-6651115!
Mocht je overdag niet thuis zijn, dan kunnen wij de bestelling ook op je werk bezorgen. Als je wel jouw huisadres hebt ingevuld en helaas niet thuis blijkt te zijn als de postbezorger langskomt, zal het pakket naar het dichtstbijzijnde Pick-up point worden gebracht.
Wat zijn de kosten voor het thuis laten bezorgen?We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf € 50,- . Bij een bestelling van minder dan € 50,- zijn de verzendkosten € 5,95. De minimale hoeveelheid om te kunnen bestellen zijn 6 flessen of een veelvoud van 6 flessen. De prijzen voor wijnen die je online kan bestellen in onze webshop, zijn overigens exact hetzelfde als in onze winkels.
Wanneer wordt mijn wijn bezorgd?Wanneer je op werkdagen vóór 17:00u bestelt, zal je bestelling dezelfde dag worden verstuurd. Wil je niet direct de volgende dag geleverd hebben, dan kun je via de PostNL datumkiezer uit beschikbare dagen en tijdvakken kiezen die jou het beste uitkomen.
Kan ik mijn online bestelling volgen?Dat kan zeker. Je ontvangt op de dag van levering een track&trace via PostNL, zodat je jouw bestelling kunt volgen.
Ik heb 18 of meer flessen besteld, worden deze in één doos geleverd?Nee, wij hebben geen dozen van 18 flessen of meer. Wij zullen je bestelde wijnen in onze herkenbare 6- of 12 vaks dozen verzenden, die door PostNL bij jou afgeleverd worden. Mocht je toch onverwacht een deel van de bestelling missen, dan zal je hier de bijbehorende informatie over kunnen terugvinden onder de track&trace link.
Mijn pakket wordt retour gestuurd, waarom is dat?Dat kan verschillende redenen hebben. Allereerst kan het zijn dat er een fout in je adres staat en PostNL hierdoor je pakket niet juist kan afleveren. Als wij de retour ontvangen, zullen wij je pakket direct weer verzenden zodra wij een juist adres hebben ontvangen. Check dit goed!
Anderzijds kan je bestelling schade opgelopen hebben in het verzendproces van PostNL. Wij hebben de afspraak gemaakt dat wij het pakket weer retour ontvangen, om op deze manier te zorgen dat jij een volledige en schone bestelling ontvangt. Zodra wij je bestelling retour krijgen, zullen we je bestelling direct opnieuw versturen. Dit is allebei kosteloos voor jou!
- Voeg jouw favoriete wijnen toe aan je winkelmandje door op de knop ‘Bestel’ te klikken. In één keer meerdere flessen van dezelfde wijn bestellen? Vul het aantal in en klik op het winkelmandje. Een bestelling plaatsen kan alleen in een veelvoud van 6 flessen, dus per 6, 12, 18 flessen. Je kan echter wel voor 6 verschillende flessen kiezen.
- Tevreden? Dan kan je door naar de kassa. Vergeet niet je kortingscode in te voeren, als je die hebt.
- Log in of maak een account aan om te bestellen. Met een account kan je de volgende keer sneller afrekenen. Ook kan je zien wat je eerder bij ons hebt gekocht. Je kan natuurlijk ook bestellen als gast. We slaan je contact- en adresgegevens dan niet op.
- Check nog even je factuur- en verzendadres. Alles in orde? Dan kan je betalen.
- Kies je betaalwijze en klik daarna op bestelling plaatsen.
- Je kan nu afrekenen. Je krijgt een bevestiging van ons als je bestelling is geplaatst.
Je hebt bij het plaatsen van je bestelling een kortingscode ingevoerd en op toevoegen geklikt, maar je krijgt geen korting? Dat kan verschillende redenen hebben. Je kan bijvoorbeeld maar 1 kortingscode per bestelling gebruiken. Daarnaast kan je een kortingscode maar 1 keer per persoon gebruiken, tenzij we iets anders aangeven. Is er iets anders aan de hand? Neem dan even contact met ons op. Stuur ons een mailtje en we kijken met je mee!
Ik heb geen bevestigingsmail gekregen. Is mijn bestelling goed gegaan?Zodra de bestelling succesvol is afgerond, krijg je binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Als je geen e-mail hebt ontvangen, zou het kunnen dat deze door je e-mailinstellingen in je ongewenste postvak/spam is beland. Mocht je hier ook geen bevestigingsmail hebben ontvangen, kijk dan in je account bij 'mijn bestellingen'. Controleer of daar je bestelling staat. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan contact met ons op.
Krijg ik een track & trace code?Zodra je bestelling klaar is voor verzending, krijg je een mail van PostNL met jouw track & trace code. Via de barcode (die vaak met 3S begint) kan je zien waar je bestelling is. Hier vind je ook wanneer de bezorger bij je langskomt. Heb je nog geen track & trace code ontvangen? Dat betekent dat we nog bezig zijn met het inpakken van jouw bestelling. Heb je vragen over je track & trace code of over de status van je pakket? Neem dan even contact met ons op. Stuur ons een mailtje of bel naar 020-6651115, dan kijken we meteen met je mee.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Omdat we je bestelling natuurlijk zo snel mogelijk bij je willen afleveren, hebben wij een erg strak logistiek proces. Het kan dus voorkomen dat de wijnen ons magazijn al uit zijn, waardoor de bestelling helaas niet meer gewijzigd kan worden. Mocht je je bestelling toch willen wijzigen, dan zullen we altijd ons best doen om dat te regelen. Als je je bestelling wil wijzigen, kan je contact met ons opnemen via 020 - 6651115. Dan kunnen we meteen bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Wat is de status van mijn bestelling?In je account bij 'mijn bestellingen' kan je zien wat de status van je bestelling is. Hier kan je ook bekijken welke wijnen je precies hebt besteld of eerder hebt besteld.
Welke betaalmethodes bieden jullie aan op grapedistrict.nl?Je kan in onze webshop betalen met iDEAL, creditcards van Mastercard of Visa en PayPal
Soms is een wijn gewoon niet wat je ervan verwachtte, om welke reden dan ook. In zo’n geval kan je een doos wijn 14 dagen na aankoop gratis ruilen of retourneren. Er mag dan maximaal 1 fles per doos ontbreken en de andere flessen mogen niet geopend of beschadigd zijn.
Ruilen of retourneren kan bij één van onze winkels, of door het pakket te sturen naar Joop Geesinkweg 126, 1114AB te Amsterdam-Duivendrecht. Laat het ons ook even weten als je een doos retour stuurt, dan zijn we op de hoogte.
Heb je een andere vraag over het retourneren van een pakket? Neem dan even contact met ons op. Stuur een mailtje of bel naar 020-6651115, dan kijken we meteen met je mee.
Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?
Wanneer je de wijn retour brengt, zal het bedrag binnen 5 werkdagen op je rekening worden teruggestort.
Direct contact met onze klantenservice?
Niet helemaal tevreden over de wijn, de bezorging of andere zaken? We helpen je graag persoonlijk verder. Wij zijn te bereiken via klantenservice@grapedistrict.nl of neem gerust telefonisch contact met ons op door te bellen naar +31 20 66 51 115!
Gratis thuisbezorgd
We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf 50 euro. De prijzen voor wijnen die je online kan bestellen in onze webshop zijn overigens ook exact hetzelfde als in onze winkels.
Bezorgd binnen 1 werkdag
Alle bestellingen worden bezorgd door PostNL in een breukvrije verpakking, binnen één werkdag mits besteld vóór 17:00u (op werkdagen). Doos zelf samenstellen Je kan zelf per fles je doos samenstellen. Dat betekent dat je niet verplicht bent om 6 of 12 van dezelfde soort te bestellen. Maar dat mag natuurlijk wel!
Kwaliteitsgarantie
Mocht een wijn, om welke reden dan ook, niet voldoen aan de verwachtingen, kan de hele doos worden teruggebracht naar één van onze winkels en wordt het bedrag teruggestort op je rekening. Er mag dan maximaal 1 fles per doos ontbreken.
Veilig betalen
Je kunt in onze webshop op verschillende manieren betalen: met iDEAL, Credit Cards van VISA of Mastercard of via PayPal.
Waarom zou ik een Grapedistrict account aanmaken?
Je bent niet verplicht om een account aan te maken. Het is wel handig omdat je dan bij een volgende bestelling niet al je gegevens opnieuw in hoeft te vullen.
Wat zijn de voordelen van een Grapedistrict account?
Je hebt niet per se een Grapedistrict account nodig om je bestelling te kunnen plaatsen. Met een account worden je bestelgegevens opgeslagen en kan je in de toekomst heel makkelijk nieuwe producten bestellen, zonder dat je al je adresgegevens opnieuw in hoeft te voeren.
Daarnaast kan je op je nieuwe Grapedistrict account:
- Snel & makkelijk bestellen
- Eerdere bestellingen bekijken
- Je bestelling volgen
- Je wijnreviews beheren
- Je persoonlijk aanbevelingen bekijken, samengesteld op basis van jouw eerdere aankopen
Hoe wijzig ik de gegevens van mijn Grapedistrict account?
Zodra je inlogt kan je op je persoonlijke profiel je gegevens wijzigen.
Hoe zit het eigenlijk met mijn privacy?
Grapedistrict gaat vertrouwelijk met je gegevens om en zal deze nooit aan derde verstrekken. Voor verdere informatie kan je onze privacy verklaring nalezen.
Afrekenen lukt niet
Niet alle gegevens in de checkout zijn ingevuld. Controleer goed of de volgende en verplichte velden zijn ingevuld: e-mailadres, voornaam, achternaam, postcode, huisnummer, eventuele toevoeging bij huisnummer en telefoonnummer. Het telefoonnummer is verplicht voor het geval er problemen of vragen over de order zijn. Het vlak welke niet juist ingevuld is, zal in het rood worden aangegeven. Uw gegevens worden niet met andere of derden gedeeld.
Het afleveradres klopt niet
Als het ingevoerde adres en huisnummer niet kloppen wordt de straatnaam en woonplaats niet automatisch ingevuld. Het is dan niet mogelijk om een dag en tijdvak te kiezen wanneer je order wordt bezorgd. Hierdoor kan de order niet afgerond worden. Dubbel check dus of dit goed ingevuld is.
Bestellen lukt niet
Er wordt niet in een veelvoud van 6 flessen besteld. Het afrekenen lukt niet en er gebeurt verder niks. De oplossing is om minimaal 6 (verschillende) flessen te bestellen. Of het kan zijn dat je een wijn in je winkelmandje hebt liggen die net uitverkocht of niet voldoende op voorraad is, dit kun je gemakkelijk aanpassen.
Betalen met Credit Card lukt niet
Het betalen met een creditcard lukt niet. Meest voorkomende fout hierbij is dat de naam en creditcard nummer niet herkend worden. Dubbel check dus goed of je naam (zoals op je creditcard vermeld is) correct gespeld is en of het creditcard nummer overeenkomt.
Betalen met iDeal lukt niet
Het meest voorkomende probleem met een iDeal betaling is dat er een storing is bij de desbetreffende bank. Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Je kunt checken of jouw bank een storing heeft op allestoringen.nl. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op via de chat. Wij kunnen dan met je meekijken waar het fout gaat.
Mijn kortingscode werkt niet
Heb je de kortingscode correct ingevuld? Want de code kan hoofdletter gevoelig zijn. Het kan ook zijn dat de code niet werkt omdat er al een andere kortingsactie en/of aanbieding gebruikt. En korting op korting is niet mogelijk bij het afrekenen.
Geen orderbevestiging ontvangen
Ik ontvang geen ontvangstbevestiging van mijn order. Vaak komt dit doordat het ingevulde e-mailadres niet klopt of omdat de orderbevestiging in de spamfolder van je postvak is terechtgekomen. Controleer dus goed het ingevulde e-mailadres en je spambox. Heb je per ongeluk een verkeerd e-mailadres gebruikt en de order is afgerond, neem dan contact met ons op zodat we dit kunnen aanpassen.
Mocht je overdag niet thuis zijn, dan kunnen wij de bestelling ook op je werk bezorgen. Als je wel jouw huisadres hebt ingevuld en helaas niet thuis blijkt te zijn als de postbezorger langskomt, zal het pakket naar het dichtstbijzijnde Pick-up point worden gebracht.
Wat zijn de kosten voor het thuis laten bezorgen?We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf € 50,- . Bij een bestelling van minder dan € 50,- zijn de verzendkosten € 5,95. De minimale hoeveelheid om te kunnen bestellen zijn 6 flessen of een veelvoud van 6 flessen. De prijzen voor wijnen die je online kan bestellen in onze webshop, zijn overigens exact hetzelfde als in onze winkels.
Wanneer wordt mijn wijn bezorgd?Wanneer je op werkdagen vóór 17:00u bestelt, zal je bestelling dezelfde dag worden verstuurd. Wil je niet direct de volgende dag geleverd hebben, dan kun je via de PostNL datumkiezer uit beschikbare dagen en tijdvakken kiezen die jou het beste uitkomen.
Kan ik mijn online bestelling volgen?Dat kan zeker. Je ontvangt op de dag van levering een track&trace via PostNL, zodat je jouw bestelling kunt volgen.
Ik heb 18 of meer flessen besteld, worden deze in één doos geleverd?Nee, wij hebben geen dozen van 18 flessen of meer. Wij zullen je bestelde wijnen in onze herkenbare 6- of 12 vaks dozen verzenden, die door PostNL bij jou afgeleverd worden. Mocht je toch onverwacht een deel van de bestelling missen, dan zal je hier de bijbehorende informatie over kunnen terugvinden onder de track&trace link.
Mijn pakket wordt retour gestuurd, waarom is dat?Dat kan verschillende redenen hebben. Allereerst kan het zijn dat er een fout in je adres staat en PostNL hierdoor je pakket niet juist kan afleveren. Als wij de retour ontvangen, zullen wij je pakket direct weer verzenden zodra wij een juist adres hebben ontvangen. Check dit goed!
Anderzijds kan je bestelling schade opgelopen hebben in het verzendproces van PostNL. Wij hebben de afspraak gemaakt dat wij het pakket weer retour ontvangen, om op deze manier te zorgen dat jij een volledige en schone bestelling ontvangt. Zodra wij je bestelling retour krijgen, zullen we je bestelling direct opnieuw versturen. Dit is allebei kosteloos voor jou!
- Voeg jouw favoriete wijnen toe aan je winkelmandje door op de knop ‘Bestel’ te klikken. In één keer meerdere flessen van dezelfde wijn bestellen? Vul het aantal in en klik op het winkelmandje. Een bestelling plaatsen kan alleen in een veelvoud van 6 flessen, dus per 6, 12, 18 flessen. Je kan echter wel voor 6 verschillende flessen kiezen.
- Tevreden? Dan kan je door naar de kassa. Vergeet niet je kortingscode in te voeren, als je die hebt.
- Log in of maak een account aan om te bestellen. Met een account kan je de volgende keer sneller afrekenen. Ook kan je zien wat je eerder bij ons hebt gekocht. Je kan natuurlijk ook bestellen als gast. We slaan je contact- en adresgegevens dan niet op.
- Check nog even je factuur- en verzendadres. Alles in orde? Dan kan je betalen.
- Kies je betaalwijze en klik daarna op bestelling plaatsen.
- Je kan nu afrekenen. Je krijgt een bevestiging van ons als je bestelling is geplaatst.
Je hebt bij het plaatsen van je bestelling een kortingscode ingevoerd en op toevoegen geklikt, maar je krijgt geen korting? Dat kan verschillende redenen hebben. Je kan bijvoorbeeld maar 1 kortingscode per bestelling gebruiken. Daarnaast kan je een kortingscode maar 1 keer per persoon gebruiken, tenzij we iets anders aangeven. Is er iets anders aan de hand? Neem dan even contact met ons op. Stuur ons een mailtje en we kijken met je mee!
Ik heb geen bevestigingsmail gekregen. Is mijn bestelling goed gegaan?Zodra de bestelling succesvol is afgerond, krijg je binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Als je geen e-mail hebt ontvangen, zou het kunnen dat deze door je e-mailinstellingen in je ongewenste postvak/spam is beland. Mocht je hier ook geen bevestigingsmail hebben ontvangen, kijk dan in je account bij 'mijn bestellingen'. Controleer of daar je bestelling staat. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan contact met ons op.
Krijg ik een track & trace code?Zodra je bestelling klaar is voor verzending, krijg je een mail van PostNL met jouw track & trace code. Via de barcode (die vaak met 3S begint) kan je zien waar je bestelling is. Hier vind je ook wanneer de bezorger bij je langskomt. Heb je nog geen track & trace code ontvangen? Dat betekent dat we nog bezig zijn met het inpakken van jouw bestelling. Heb je vragen over je track & trace code of over de status van je pakket? Neem dan even contact met ons op. Stuur ons een mailtje of bel naar 020-6651115, dan kijken we meteen met je mee.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Omdat we je bestelling natuurlijk zo snel mogelijk bij je willen afleveren, hebben wij een erg strak logistiek proces. Het kan dus voorkomen dat de wijnen ons magazijn al uit zijn, waardoor de bestelling helaas niet meer gewijzigd kan worden. Mocht je je bestelling toch willen wijzigen, dan zullen we altijd ons best doen om dat te regelen. Als je je bestelling wil wijzigen, kan je contact met ons opnemen via 020 - 6651115. Dan kunnen we meteen bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Wat is de status van mijn bestelling?In je account bij 'mijn bestellingen' kan je zien wat de status van je bestelling is. Hier kan je ook bekijken welke wijnen je precies hebt besteld of eerder hebt besteld.
Welke betaalmethodes bieden jullie aan op grapedistrict.nl?Je kan in onze webshop betalen met iDEAL, creditcards van Mastercard of Visa en PayPal
Soms is een wijn gewoon niet wat je ervan verwachtte, om welke reden dan ook. In zo’n geval kan je een doos wijn 14 dagen na aankoop gratis ruilen of retourneren. Er mag dan maximaal 1 fles per doos ontbreken en de andere flessen mogen niet geopend of beschadigd zijn.
Ruilen of retourneren kan bij één van onze winkels, of door het pakket te sturen naar Joop Geesinkweg 126, 1114AB te Amsterdam-Duivendrecht. Laat het ons ook even weten als je een doos retour stuurt, dan zijn we op de hoogte.
Heb je een andere vraag over het retourneren van een pakket? Neem dan even contact met ons op. Stuur een mailtje of bel naar 020-6651115, dan kijken we meteen met je mee.
Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?
Wanneer je de wijn retour brengt, zal het bedrag binnen 5 werkdagen op je rekening worden teruggestort.
Direct contact met onze klantenservice?
Niet helemaal tevreden over de wijn, de bezorging of andere zaken? We helpen je graag persoonlijk verder. Wij zijn te bereiken via klantenservice@grapedistrict.nl of neem gerust telefonisch contact met ons op door te bellen naar +31 20 66 51 115!
Gratis thuisbezorgd
We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf 50 euro. De prijzen voor wijnen die je online kan bestellen in onze webshop zijn overigens ook exact hetzelfde als in onze winkels.
Bezorgd binnen 1 werkdag
Alle bestellingen worden bezorgd door PostNL in een breukvrije verpakking, binnen één werkdag mits besteld vóór 17:00u (op werkdagen). Doos zelf samenstellen Je kan zelf per fles je doos samenstellen. Dat betekent dat je niet verplicht bent om 6 of 12 van dezelfde soort te bestellen. Maar dat mag natuurlijk wel!
Kwaliteitsgarantie
Mocht een wijn, om welke reden dan ook, niet voldoen aan de verwachtingen, kan de hele doos worden teruggebracht naar één van onze winkels en wordt het bedrag teruggestort op je rekening. Er mag dan maximaal 1 fles per doos ontbreken.
Veilig betalen
Je kunt in onze webshop op verschillende manieren betalen: met iDEAL, Credit Cards van VISA of Mastercard of via PayPal.
Waarom zou ik een Grapedistrict account aanmaken?
Je bent niet verplicht om een account aan te maken. Het is wel handig omdat je dan bij een volgende bestelling niet al je gegevens opnieuw in hoeft te vullen.
Wat zijn de voordelen van een Grapedistrict account?
Je hebt niet per se een Grapedistrict account nodig om je bestelling te kunnen plaatsen. Met een account worden je bestelgegevens opgeslagen en kan je in de toekomst heel makkelijk nieuwe producten bestellen, zonder dat je al je adresgegevens opnieuw in hoeft te voeren.
Daarnaast kan je op je nieuwe Grapedistrict account:
- Snel & makkelijk bestellen
- Eerdere bestellingen bekijken
- Je bestelling volgen
- Je wijnreviews beheren
- Je persoonlijk aanbevelingen bekijken, samengesteld op basis van jouw eerdere aankopen
Hoe wijzig ik de gegevens van mijn Grapedistrict account?
Zodra je inlogt kan je op je persoonlijke profiel je gegevens wijzigen.
Hoe zit het eigenlijk met mijn privacy?
Grapedistrict gaat vertrouwelijk met je gegevens om en zal deze nooit aan derde verstrekken. Voor verdere informatie kan je onze privacy verklaring nalezen.
Afrekenen lukt niet
Niet alle gegevens in de checkout zijn ingevuld. Controleer goed of de volgende en verplichte velden zijn ingevuld: e-mailadres, voornaam, achternaam, postcode, huisnummer, eventuele toevoeging bij huisnummer en telefoonnummer. Het telefoonnummer is verplicht voor het geval er problemen of vragen over de order zijn. Het vlak welke niet juist ingevuld is, zal in het rood worden aangegeven. Uw gegevens worden niet met andere of derden gedeeld.
Het afleveradres klopt niet
Als het ingevoerde adres en huisnummer niet kloppen wordt de straatnaam en woonplaats niet automatisch ingevuld. Het is dan niet mogelijk om een dag en tijdvak te kiezen wanneer je order wordt bezorgd. Hierdoor kan de order niet afgerond worden. Dubbel check dus of dit goed ingevuld is.
Bestellen lukt niet
Er wordt niet in een veelvoud van 6 flessen besteld. Het afrekenen lukt niet en er gebeurt verder niks. De oplossing is om minimaal 6 (verschillende) flessen te bestellen. Of het kan zijn dat je een wijn in je winkelmandje hebt liggen die net uitverkocht of niet voldoende op voorraad is, dit kun je gemakkelijk aanpassen.
Betalen met Credit Card lukt niet
Het betalen met een creditcard lukt niet. Meest voorkomende fout hierbij is dat de naam en creditcard nummer niet herkend worden. Dubbel check dus goed of je naam (zoals op je creditcard vermeld is) correct gespeld is en of het creditcard nummer overeenkomt.
Betalen met iDeal lukt niet
Het meest voorkomende probleem met een iDeal betaling is dat er een storing is bij de desbetreffende bank. Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Je kunt checken of jouw bank een storing heeft op allestoringen.nl. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op via de chat. Wij kunnen dan met je meekijken waar het fout gaat.
Mijn kortingscode werkt niet
Heb je de kortingscode correct ingevuld? Want de code kan hoofdletter gevoelig zijn. Het kan ook zijn dat de code niet werkt omdat er al een andere kortingsactie en/of aanbieding gebruikt. En korting op korting is niet mogelijk bij het afrekenen.
Geen orderbevestiging ontvangen
Ik ontvang geen ontvangstbevestiging van mijn order. Vaak komt dit doordat het ingevulde e-mailadres niet klopt of omdat de orderbevestiging in de spamfolder van je postvak is terechtgekomen. Controleer dus goed het ingevulde e-mailadres en je spambox. Heb je per ongeluk een verkeerd e-mailadres gebruikt en de order is afgerond, neem dan contact met ons op zodat we dit kunnen aanpassen.